pátek 19. května 2017

CITRONOVÉ NANUKY PODLE PAŘÍŽSKÉHO ZMRZLINOVÉHO GURU



   

   Když jsem se před lety rozhodla udělat dětem první domácí zmrzlinu, vrhla jsem se - samozřejmě - na net a hledala nějaké základní informace. Poměrně brzy jsem narazila na skvělý český blog trikopecky.cz, kde jsem našla nejen všechny rady a informace, které začínající zmrzlinář potřebuje, ale i odkaz na stránky amerického kuchaře a cukráře Davida Lebovitze, který žije svůj sen v Paříži. Líbila se mi jeho filozofie čerstvých a kvalitních surovin a jeho kniha s několika desítkami obvyklých i naprosto neobvyklých zmrzlin mě doslova nadchla. Pokud chcete vědět, jak má chutnat opravdová vanilková nebo čokoládová zmrzlina, udělejte ji podle jeho receptu a nemůžete být zklamáni. A když máte chuť si trochu zaexperimentovat, (to já mám dost často), tak se můžete pustit třeba do jeho zmrzliny z olivového oleje, tmavého chleba, absintu, šunky nebo dokonce Roquefortu. 

    Dnešní citronové nanuky jsou inspirovány receptem pana Lebovitze, který nazval Super citronová zmrzlina a fakt je, že slovo super použil naprosto oprávněně. Jeho zmrzlina je jemná, výrazně citronová, voňavá a svěží. V parném dni podle mého názoru ideální svačinka.

   Výrazná citronová chuť i vůně je daná vcelku jednoduchým, ale ve výsledku geniálním trikem - rozmixováním citronové kůry s cukrem. Více se mi osvědčil klasický bílý cukr, protože třtinový cukr citronovou vůni trochu stahuje, ale ve výsledné chuti není výrazný rozdíl, a proto uvádím obě varianty. Počítejte s tím, že díky třtinovému cukru budou citronové nanuky lehce nahnědlé a chuť bude mírně ovlivněna karamelovým nádechem charakteristickým pro kvalitní třtinový cukr. 

   Davidovy recepty najdete na www.davidlebovitz.com

RECEPT 

Na cca 6 ks nanuků o objemu 50 ml budete potřebovat :

  • 60 ml citronové šťávy ( odpovídá cca 2 citronům, nejlépe v bio kvalitě )
  • nastrouhanou kůru z 1 citronu
  • 70 g bílého nebo třtinového cukru 
  • 250 ml smetany 12% obsah tuku
  • malou špetku soli

Postup :

  1. Nastrouhejte kůru z jednoho citronu a spolu s cukrem ji krátce promixujte v mixéru. 
  2. Vymačkejte ostrouhaný citron a druhý citron a odměřte si 60 ml šťávy. Přidejte ji k cukru a mixujte tak dlouho, dokud se cukr zcela nerozpustí.
  3. Směs vlijte do smetany, přidejte špetku soli a dobře promíchejte lžící nebo vařečkou. Můžete případně opatrně dosladit, ale počítejte s tím, že podobně jako sladkost sníží mráz i kyselost.
  4. Nechte vychladit v ledničce asi jednu hodinu, a pak směs vlijte do připravených nanukových formiček a mrazte 4 - 6 hodin.

Žádné komentáře:

Okomentovat