pátek 14. července 2017

MALINOVÝ NANUK

   
   Malinové nanuky jsem tento týden dělala pro velký úspěch dvakrát. Ty první zmizely pár minut po vyfocení. Naštěstí nám rostou krásné rudé maliny na zahradě a letos jsem měla největší úrodu za posledních pět let, přesněji řečeno - letos jsem měla poprvé úrodu, která se nedala spočítat na prstech jedné ruky. Měla bych z toho radost, kdyby to byl výsledek mého zahradnického umu. Smutnou pravdou ale je, že letos jsem se na maliny vybodla, neprostříhala je, ani jednou jedinkrát jsem je nezalila, nepohnojila, nic. A ony, jako kdyby si oddechly od mé každoroční péče, vyrazily jako šílené do šířky a do výšky a obsypaly se plody. Možná na rčení "Nejblbější sedlák má největší brambory" něco bude.


   Malinko jsem zariskovala a místo abych kyselost malin vyrovnávala sladkostí další ingredience, zvolila jsem kysanou smetanu a menší množství cukru. Vznikly příjemně nakyslé nanuky s výrazně malinovou chutí, jemnou konzistencí a krásně růžovou barvou. 

   RECEPT

Na 4 - 6 nanuků o obsahu cca 50 ml budete potřebovat :

  • 1 šálek (250 ml) malin
  • 2 lžíce cukru (zarovnané)
  • 3 lžíce zakysané smetany (vrchovaté)
  • 1 ks vanilkového cukru
   

   POSTUP

1. Maliny zasypejte cukrem, promíchejte a nechte asi půl hodiny stát. Pak maliny rozmixujte a pokud nechcete mít v nanucích zrníčka, přeceďte přes jemné síto.

2. K rozmixovaným malinám přidejte zakysanou smetanu, vanilkový cukr a metličkou míchejte dokud se cukr nerozpustí. Ochutnejte a případně směs doslaďte, ale tentokrát by směs v tekutém stavu měla zůstat mírně nakyslá.

3. Nalijte směs do formiček a mrazte alespoň 6 hodin.






1 komentář:

  1. Já jsem domácí nanuky také dělala, ale dětem moc nechutnaly. Nevím, jestli jsem měla špatný recept, nebo jestli jsou jen moc rozmlsaný, každopádně když jsme jim koupili výrobník na ledovou tříšť z Cesk , tak to byly nadšený :-D .

    OdpovědětVymazat