pondělí 3. července 2017

IBIŠKOVÝ NANUK S BROSKVEMI

 
Nanuky z odvaru z ibiškového květu vyšperkované měsíčky slaďoučkých broskví vyrábí londýnská nanukárna Ice kitchen. Hned na první pohled se mi hrozně líbily a i když jsem ibiškový čaj nikdy nepila, rozhodla jsem se, že to risknu a ibiškové nanuky zkusím udělat. Původní recept Ice kitchen jsem malinko upravila, vlastně jediný rozdíl je v dávce sušených ibiškových květů - autor receptu uvádí 40 g květů na 850 ml vody. To mi přišlo moc, tak jsem trochu opatrnicky ubrala, takže moje ibiškové nanuky mají nádhernou rudou barvu, zatímco originál je trochu sytější až nahnědlý. Z barvy jsem hned po vytažení z formiček byla nadšená, ale co mě opravdu hodně příjemně překvapilo, byla chuť. Lehce nakyslý ibišek doplněný sladkostí čerstvých broskví - bomba! 

   Protože znám ibišek jenom okrasný, zase jednou jsem si zagooglila. Zjistila jsem, že čaj z ibiškových květů je egyptským národním nápojem. Používají se květy z ibišku súdánského a dělají se z nich i studené nápoje, džemy a rosoly. Je mimořádně bohatý na vitamin C, A, B1, B6, niacin a obsahuje také řadu antioxidantů a minerálních látek (hořčík, vápník, železo). Kromě pozitivních účinků na trávení, močové cesta apod. má pro užití do nanuků další zvlášť vhodnou vlastnost - ibišek ochlazuje a pomáhá rozvádět vodu do všech orgánů a zároveň snižuje nadměrné pocení. Jako přísada do nanuků ideální.


RECEPT

Na cca 6 nanuků o objemu cca 50 ml budete potřebovat :
  • 2 vrchovaté lžíce ibiškových květů
  • 300 ml vody
  • 2-4 lžíce cukru (množství podle toho, jak nakyslé či sladké chcete nanuky mít - já jsem dala přednost sladší variantě)
  • 2 zralé broskve, oloupané a nakrájené na půlměsíčky
  • 1 lžíce cukru navíc

POSTUP

1. Ibiškové květy krátce propláchněte studenou vodou a vařte je v 300 ml vody po dobu 5 minut. Odstavte z ohně, vmíchejte cukr a nechte několik hodin louhovat.

2. Měsíčky broskví zasypte lžící cukru, zlehka promíchejte a nechte 30 minut macerovat.

3. Ibiškový čaj sceďte přes jemné sítko. Do nanukových formiček rozdělte měsíčky broskví i se šťávou. Pak dolejte ibiškovým čajem. Mrazte nejméně 6 hodin. 




 

Žádné komentáře:

Okomentovat