pátek 30. června 2017

MANGOVOMERUŇKOVÉ NANUKY S JOGURTOVÝM PROUŽKEM

   Základ dnešního receptu je opět naprosto jednoduchý - rozmixované dva druhy ovoce s cukrem nebo zdravějším sladidlem podle vašich preferencí a jogurt. Aby to ale tak nudně jednoduché nebylo, vymyslela jsem si zajímavější design s trojúhelníkovými barevně a chuťově odlišenými směsmi a šikmým bílým proužkem, který obě směsi odděluje.

   Nejdříve jsem si nanuk nakreslila tak, jak jsem chtěla, aby ve výsledku vypadal. Pak už jen stačilo vymyslet, jak dosáhnout pokud možno přesného rozdělení směsí. Původně jsem si myslela, že bude stačit položit nanukovou formičku nakřivo do plastového držáku, ve kterém se dávají do mrazničky. Jenomže formičky v něm nakřivo nedržely, takže bylo třeba vymyslet jiný způsob. Napadlo mě řešení, které k mému překvapení fungovalo hned napoprvé. Vzala jsem širší misku, nasypala do ní mouku a prázdné formičky do ní nastrkala našikmo v potřebném úhlu. Pak jsem polovinu formičky naplnila tmavší směsí a dala zmrazit. Když byla meruňková dřeň dostatečně tuhá, přidala jsem opatrně dvě lžičky jogurtu a opět nechala zmrazit. Pak už jsem vrátila formičky do svislé polohy do držáku, naplnila je po okraj meruňkovou směsí, vsunula dřívko a dala zpět do mrazáku. Jednoduché a přitom efektní.


RECEPT 

Na 6 nanuků o objemu cca 50 ml budete potřebovat:


  • 150 g zralého manga, nakrájeného na kostičky
  • 150 g měkkých meruněk
  • kelímek bílého jogurtu nejlépe řeckého typu
  • 3-5 lžic cukru moučka nebo agáve sirupu či medu
  • pár kapek citrónové šťávy
  • 2 lžíce vody

POSTUP

1. Rozmixujte mango s jednou lžící cukru a lžící vody a zakápněte citrónem. Ochutnejte a případně doslaďte tak, aby směs byla dostatečně sladká (zmrazením se sladkost zmírní).

2. Rozmixujte meruňky s 2 lžícemi cukru a lžící vody, zakápněte citrónem a směs ochutnejte a případně doslaďte. 

3. Do jogurtu vmíchejte lžíci medu nebo cukru.

4. Do misky vsypte mouku, vložte do ní formičky nakřivo tak, aby se jeden okraj téměř dotýkal povrchu mouky. Až po okraj naplňte formičky meruňkovou směsí a dejte na hodinu do mrazáku. Pak opatrně přidejte do formiček 2-3 lžičky jogurtu a opět zmrazte. Formičky vyndejte z misky, vložte je do držáku do svislé polohy a po okraj je doplňte mangovou směsí. Vložte dřívka nebo držátka a mrazte nejméně 6 hodin.





 

Žádné komentáře:

Okomentovat