středa 28. června 2017

ŠPENÁTOVÉ NANUKY

 
Jasně, že mám radost, když dětem a návštěvám moje nanuky chutnají. Slyšet "mňááám" je příjemné, milé a povzbuzující. Ale na druhou stranu mě baví čas od času si vyslechnout i "fůůůj" - musí to být ovšem součástí mého plánu a jen a pouze PŘED ochutnáním mého výtvoru. Proto si občas ráda zaexperimentuji s netradičními ingrediencemi a při jejich výrobě se těším na nedůvěřivé a zároveň zvědavé pohledy mých strávníků, když se jejich jazyky blíží k zmrzlé podivnosti. Ale není to tak, že bych nanuky dělala z čehokoli, na čem mé oko spočine - vždycky vycházím z nanuků a zmrzlin, které jsou sice pro nás hodně neobvyklé, ale v některé ze světových kuchyní mají své tradiční místo. To je třeba případ batátových nanuků, které se dělají v USA nebo chilli, které se běžně do ovocných nanuků přidává v Mexiku.  "Zelené" nanuky taky nejsou zase až takovou raritou, ale obvykle se do nich přidává kapusta a to už je i na mě moc. Inspirovala jsem se raději klasickým smoothie a v duchu hesla "v jednoduchosti je síla" jsem to s počtem ingrediencí nepřeháněla. Obvykle se do špenátových nanuků dává ananas, ale já jsem zvolila zralé mango, protože jsem chtěla nanuky bez cukru a natrefit v našich podmínkách na opravdu zralý a sladký ananas není snadné. Nejdůležitější přísadou je ale banán. Musí být opravdu hodně zralý, skoro až přezrálý, protože jeho úkolem je nejen dát nanukům měkčí konzistenci a chuť, ale díky němu budou i dostatečně sladké (můžete zlehka přisladit lžičkou medu). Se špenátem to nepřehánějte, protože čím víc ho použijete, tím budou sice nanuky zelenější, ale zároveň začne vystupovat chuť špenátu a přebije banán a ve výsledku byste měli klasický mražený špenátový protlak, který je sice jako příloha k uzenému bezva, ale olizovat ho na tyčce byste asi nechtěli.

   Na závěr odpověď na otázku, kvůli které tady jste : Jak chutná špenátový nanuk? Překvapivě jako banán. Špenátové lístky kromě barvy a zábavného názvu dodají nanuku vitamíny a minerály a spolu s banánem a mangem vytvoří dobrou a opravdu zdravou svačinku vhodnou nejen pro děti, ale i pro dospělé, kteří si hlídají váhu nebo ujíždí na zdravé stravě.


RECEPT

Na 4 - 6 nanuků o objemu cca 50 ml budete potřebovat :
  • malou hrstku baby špenátu
  • velkou hrst manga - zralého a nakrájeného na kostičky
  • velký a velmi zralý banán
  • pár kapek citrónové šťávy
  • cca 50 ml vody
  • lžičku medu (volitelně)
  • 2-3 lžíce smetany (volitelně)

POSTUP 

1. Prvních pět ingrediencí důkladně rozmixujte a směs přeceďte přes jemné sítko. Můžete dosladit medem a případně zjemnit smetanou.

2. Směsí naplňte připravené formičky a mrazte nejméně 6 hodin.




Žádné komentáře:

Okomentovat