úterý 13. června 2017

OVOCNÉ BEZOVÉ NANUKY

   
Dnešní recept není ani tak recept, jako spíš inspirace. Těžko může být něco jednoduššího než nacpat formičky různobarevnými kousky ovoce a zalít je průhlednou tekutinou. Na internetu koluje poměrně hodně podobných fotografií a mně už se dávno líbily, jen se mi nechtělo použít to, co zmíněné fotky spojuje - kokosová voda. Je sice zdravá, dostatečně sladká a hlavně i po zmrznutí dokonale průhledná, ale pro mě má jednu zásadní nevýhodu - není chutná. Lépe řečeno - je nechutná. Málokdy se na nějaké chuti shodneme celá rodina, ale v případě kokosové vody byly reakce jednoznačné. Zašklebili jsme se postupně všichni, děti s obligátním "fuj", my s distinguovaným "nic moc" a "to teda není dobrý". Možná, že by ji zmrazení vylepšilo, ale já jsem tu vodu s podivnou pachutí zavrhla a nakonec skoro plnou lahvičku vyhodila. 


   Určitě by se dala použít třeba domácí citronová limonáda nebo i jen lehce oslazená převařená voda. A určitě by se našlo nějaké zdravé průhledné pitíčko, které by se na výrobu těchto nanuků hodilo, ale já jsem chtěla použít něco domácího, zdravého a fakt dobrého. Když mě napadla šťáva z bezových květů, nebylo už dál nad čím přemýšlet. Jen jsem si musela pár týdnů počkat, až bezinky vykvetou a já vyrobím sirup a nejdříve čistě bezové nanuky. A ze zbylé šťávy a ovoce ovocné bezové nanuky. 


RECEPT 

Na 6 ks nanuků o objemu cca 50 ml jsem použila :
  • půl banánu
  • jedno kiwi
  • 4 jahody
  • hrstku borůvek
  • 6 kuliček hroznového vína 
  • cca 150 ml bezové směsi na nanuky - recept najdete v mém předchozím příspěvku nebo bezového sirupu naředěného odpovídajícím množstvím převařené vody.
(Ovoce samozřejmě můžete použít jakékoli, uvádím je jen pro představu o množství. U jahod a podobného ovoce musíte počítat s lehkým zabarvením směsi.)



      POSTUP

  1. Nakrájejte ovoce na plátky a různě velké kousky, jemně je nastrkejte do formiček a zalejte bezovou směsí. Mrazte 4 - 6 hodin.




Žádné komentáře:

Okomentovat