neděle 23. července 2017

BORŮVKOVÝ MÍŠA PRO ANIČKU

   Další nanuk na přání - tentokrát pro mou kamarádku a dokonalou sousedku Aničku, jejíž požadavek byl jednoduchý : borůvky a tvaroh. Okamžitě mě napadla borůvková alternativa tvarohového Míši a musím uznat, že borůvky vystřelily Míšu až do nanukového nebe. Mě naopak před lety borůvky vystřelily do nemocnice. 

   Na návštěvě u maminky jsme tehdy dostali smaženici a úžasný borůvkový koláč. Večer po návratu domů, mě dostaly na kolena (doslova) hrozné křeče. Protože jsem věděla, že ve smaženici byly i šedivky, které toho roku táta začal sbírat (muchomůrka šedivá, jedlá houba snadno zaměnitelná s jedovatou muchomůrkou tygrovanou), usoudila jsem, že mám otravu houbami. Křeče sílily a tak jsme před půlnocí zavolali záchranku. Za deset minut zazvonili záchranáři u vchodu do našeho paneláku, elektronickým vrátným jsme jim otevřeli a pak se hodinu nedělo nic. Když se konečně ozval zvonek, dozvěděli jsme se, že s třemi statnými záchranáři uvízl výtah a hodinu trvalo, než se jim podařilo zavolat pomoc. Zatímco hasiči zachraňovali moje záchranáře, já si mezi křečemi hledala na netu příznaky otravy a loučila se se životem. Do nemocnice mě dovezli kolem druhé hodiny v noci a já nemohla ani sedět ani stát ani chodit. Lékař mě vyšetřil, pak mě poslal na rentgen a pak vyřkl ortel - mám ucpaný trakčník, protože jsem se přežrala (jinak se to říct nedá) borůvkového koláče. Dostala jsem silné projímadlo a zbytek příběhu se do foodblogu opravdu nehodí.


RECEPT

Na 10 nanuků o objemu cca 50 ml budete potřebovat:


  • 1/2 - 3/4 šálku borůvek
  • 250 g tvarohu, nejlépe tučného ve vaničce
  • asi 50 ml mléka
  • 100 ml smetany ke šlehání
  • 1 ks vanilkového cukru
  • 4 - 6 lžic cukru moučka nebo odpovídající množství jiného sladidla (med, javorový sirup, agáve apod.)

POSTUP

  1. Tvaroh rozmíchejte nejlépe metličkou s mlékem a 3 - 4 lžícemi moučkového cukru.
  2. Smetanu ušlehejte s vanilkovým cukrem.
  3. Borůvky rozmixujte s 1 - 2 lžícemi cukru a přeceďte je přes velmi jemné sítko, abyste se zbavili semínek a šlupek. 
  4. Do tvarohu vmíchejte metličkou smetanu a rozmixované borůvky. (Já jsem borůvky vmíchala jen zlehka, aby se barvy zcela nespojily a zůstal jemný náznak mramorování).
  5. Ochutnejte a pokud vám sladkost směsi vyhovuje, nalijte ji do formiček a mrazte nejméně 6 hodin. 
Tip : vzhledem k ceně javorového sirupu můžete sirup použít jen k doslazení borůvek





Žádné komentáře:

Okomentovat