úterý 18. července 2017

MRAMOROVANÉ RYBÍZOVÉ NANUKY

   
Rybízové nanuky jsem původně vůbec v plánu neměla, protože červený rybíz odmalička jako snad jediný druh ovoce v syrovém stavu nemusím. Přeměněný rukou mojí maminky na božskou marmeládu - to je něco úplně jiného. Nedovedu si představit vánoce bez její rybízové marmelády v lineckých kolečkách nebo v náplni išelských dortíků. Vlastně žádný dort, jaký jsem kdy upekla, se bez ní neobešel. A na chléb s máslem je taky bezkonkurenční. Ale jít a utrhnout si pár kuliček z keříku na zahradě, to by mě nenapadlo. Na rozdíl od dětí, které si jdou uzobnout každý den. Když jsem je včera pozorovala, jak se předhánějí, kdo utrhne větší a červenější kuličku, rozhodla jsem se, že rybízu dám šanci. 

   Jako protiváhu kyselosti rybízu jsem zvolila sladkou smetanu a aby mě tyhle nanuky bavily víc, základní ingredience jsem nesmíchala, ale vkládala jsem je lžičkou do formiček střídavě, aby vznikl jemný mramorový vzor. Šťávu můžete vyrobit buď tradičním (a namáhavým) způsobem - vložit dvě hrsti plodů do plátna a stáčením vyždímat šťávu. Nebo můžete použít klasický šnekový odšťavovač anebo jeho elektrickou obdobu. Způsob, jaký jsem použila já, je nejméně efektivní a téměř barbarský, ale mně přišel nejjednodušší - prostě jsem rybíz krátce mixla tyčovým mixerem a pak protlačila přes sítko. Chce to mixovat opravdu jen kraťoučko, aby se nerozšmelcovala i semínka.

    RECEPT

    Na cca 6 nanuků o obsahu 50 ml budete potřebovat:


  • 150 ml šťávy z červeného rybízu (odpovídá zhruba hrnku plodů)
  • 200 ml smetany ke šlehání
  • 2 lžíce cukru nebo odpovídající množství jiného sladidla
  • vanilkový cukr 

   POSTUP

  1. Do rybízové šťávy vsypejte 1-2 lžíce cukru (podle kyselosti vašeho ovoce), promíchejte a nechte odležet.
  2. Zatím ušlehejte smetanu s vanilkovým cukrem (pokud chcete sladší verzi, přidejte ještě  1-2 lžičky cukru nebo jiného sladidla).
  3. Rybízovou směs promíchávejte metličkou, dokud se cukr zcela nerozpustí. 
  4. Do připravených formiček dejte nejdříve dvě lžičky smetany, pak dvě lžičky rybízové směsi a tak dále, dokud nebude formička plná. Špejlí opatrně směsi promíchněte, aby vzniklo mramorování. (Pozor - budete-li míchat příliš, směsi se spojí v jednolitou růžovou).
  5. Mrazte 4-6 hodin.

Žádné komentáře:

Okomentovat