pátek 15. září 2017

NUTELLA NANUKY S MALINOVÝM PYRÉ


 Nutelové nanuky jsem dělala před deseti dny, ale než jsem je stačila vyfotit, musela jsem na týden odjet a tak jsem stihla jen jeden exemplář vyndat, pokochat se krásně hnědou barvou a skvělou chutí. Zapomněla jsem doma zdůraznit, že je nemám vyfocené, takže po návratu jsem v mrazáku našla jeden jediný opuštěný kousek. To mě na jednu stranu potěšilo, ale fotit jeden nanuk není nic moc. Když jsem ho vytáhla z formičky, čekalo mě druhé zklamání - barva díky desetidennímu pobytu v mrazáku bez vzduchotěsného obalu ztratila na intenzitě a z lesklé čokoládové se změnila na bledě hnědou. Uvažovala jsem, že udělám novou várku, ale pak jsem usoudila, že nutelové nanuky využiji na demonstraci rozdílu mezi čerstvými domácími nanuky a nanuky průmyslovými.

   Do průmyslově vyráběných nanuků a zmrzlin se přidávají aditiva, jejichž účelem je zakonzervovat barvu, chuť a konzistenci. Jde o chemické složky, které zajišťují poměrně dlouhou expirační dobu. (O tom, jaké stabilizátory se používají například u známého tvarohového Míši, jsem psala zde ). Výhodou domácích nanuků je absence těchto složek - jsou zdravější, chuťově bezpochyby lepší a nabízejí nekonečnou řadu variací. Daň, kterou za tyto výhody platíme, je mnohem nižší lhůta spotřeby. Nejideálnější je, když nanuky večer dáte do mrazáku a do dvou dnů si na nich pochutnáte. Každým dalším dnem ztrácejí trošičku na chuti a barvě. Změna není nijak výrazná, ale třeba právě u nutelových nanuků je vizuálně patrná. Samozřejmě, že nanuk ležící v mrazáku měsíc se pořád dá konzumovat, ale už to prostě nebude ono. Konzistentní vysokou mrazící ani udržovací teplotu v domácích podmínkách zajistit nemůžeme, ale co pro nanuky udělat můžeme, je dopřát jim obal s co nejmenším přístupem vzduchu. Praktické jsou malé igelitové sáčky na jednotlivé porce. U nás málokdy přežijí nanuky tři čtyři dny, takže je jednoduše balím do proužků pečícího papíru a pak je naskládám do uzavíratelné umělohmotné krabičky. Jestliže až do spotřeby necháváte nanuky ve formičkách, postačí je po zmrazení vyjmout ze stojánku a vložit do igelitového pytlíku nebo krabičky.

RECEPT

Na 6 - 8 nanuků budete potřebovat :


  • 200 g zakysané smetany ( jeden kelímek)
  • 3 vrchovaté lžíce nutelly
  • volitelně 1 lžičku javorového sirupu, pokud chcete mít nanuky sladší
  • hrst malin 
  • 1-2 lžičky cukru (podle kyselosti malin)

POSTUP

1. Nutellu vmíchejte do smetany a případně zlehka doslaďte (není nutné). 

2. Maliny rozmixujte s cukrem a přeceďte přes jemné sítko.

3. Naplňte nutellovou směsí nanukové formičky asi 1 cm pod okraj a dejte na 20 minut do mrazáku.

4. Lžičkou doplňte formičky malinovým pyré, vložte dřívka nebo držátka a mrazte nejlépe 6 hodin.


1 komentář:

  1. What if you make money from poker gambling? - Work-to-Earn
    You can learn how to make money betting with the poker rules, but you have to take a different approach to how to win, with so many different strategies งานออนไลน์ to

    OdpovědětVymazat