úterý 16. ledna 2018

KIWI NANUKY

   Když jsem na podzim psala recept na hruškové nanuky, netušila jsem, že další nanukovou variaci budu fotit až po dvou měsících. Důvodem není zima, protože jak už jsem se několikrát zmínila, u nás se nanukuje celoročně. Nanuky jsem vyráběla v listopadu i prosinci, ale nefotila jsem je, protože nebylo čím. Oblíbená zrcadlovka nenávratně zkolabovala a zoufalou kvalitu fotek, které dělá můj mobil, můžete posoudit, když si najdete mé rychlonanuky z vodního melounu. Mám sice přislíbené trvalé zapůjčení zrcadlovky od mé kamarádky, ale má to drobný háček - před rokem ji půjčila sousedce, která ji kamsi založila a nemůže ji najít, a protože je nevidomá, bude to nejspíš ještě nějakou dobu trvat. Prozatím si tedy budu muset vystačit s malinkým, nepříliš kvalitním a taky vypůjčeným foťáčkem. 

   Po sladkostmi nabušených Vánocích jsem chtěla udělat něco odlehčeného (ale ne zase příliš) a spíše kyselého, a proto moje volba padla na kiwi. Jejich kyselost jsem zmírnila a vyvážila sladkou smetanou a čokoládovou polevou s nadrobno nasekanými pistáciovými oříšky. Pokud se vám nepoštěstí koupit měkké plody, doporučuji je několik dní nechat dozrát v pokojové teplotě.

RECEPT

Na cca 6 nanuků o obsahu 50 ml budete pořebovat :


  • 3 ks kiwi
  • 150 ml smetany ke šlehání
  • cca 3 lžičky třtinového cukru nebo odpovídající množství jiného sladidla
  • volitelně čokoládovou polevu a hrstku nasekaných pistácií

POSTUP 

1. Ve vhodné nádobě rozmixujte oloupané ovoce s cukrem. Ze vzniklého pyré odeberte tři lžíce a zbytek přeceďte přes jemnější sítko. 

2. Pyré zbavené semínek vmíchejte do smetany, ochutnejte a případně doslaďte.

3. Směsí naplňte nanukové formičky asi půl centimetru pod okraj a dejte na 15 minut do mrazáku. Poté do formiček rozdělte pyré, které jste si odebrali na počátku. Vložte dřívka nebo umělohmotná držátka a mrazte 4 - 6 hodin.

Po vyjmutí z formiček můžete nanuky namočit do čokoládové polevy a obalit v nadrobno nasekaných pistáciích. 






   

 

Žádné komentáře:

Okomentovat