úterý 7. února 2017

MANGO NANUKY                                                                                                                                                                           

   Postavili jsme sněhuláka. Konečně napadl správně lepivý sníh, a tak jsme sobotní dopoledne strávili socháním letošního prvního sněhuláka v životní velikosti. Abych vyšla - když je ten víkend - vstříc prepubertálnímu smyslu pro humor našich dětí, udělali jsme sněhulákovi prsa a obdařili jsme ho jednoduchým jménem - Máma. Když jsme se zmrzlí, promočení a hladoví vrátili domů a já zamířila do kuchyně, zastavila mě Julinka překvapivou otázkou : "Máme nějaký nanuk?" Dostaly teplý čaj, teplou polévku a teplý oběd, a zatímco se hádaly nad kartami, já nad teplým kafem vymýšlela, jakým nanukem jim večer udělám radost. Chtěla jsem něco zdravého, nejlépe nabitého vitamíny, pro děti barevně lákavého a samozřejmě chuťově dokonalého. Moje volba padla na MANGO.


   Mango jsem pro sebe objevila teprve o letošních vánocích, když mi ho maminka při tradiční štěpánské návštěvě hodila do už beztak napěchovaného batohu. Nebyla jsem zrovna nadšená představou, že se kromě dárků a obrovské krabice nadpozemsky dobrého vánočního cukroví, jaké umí jenom maminka, budu tahat ještě s půlkilem něčeho, co nemám ráda. Ale slušné vychování velelo neodmítat a poděkovat. Večer jsem ho s nulovým očekáváním rozřízla a - naprosté nadšení! Jemná hladká struktura. Úžasná sladkokyselá chuť s kořeněným nádechem. Dokonalý ááách efekt. Sedla jsem k počítači a během pár minut jsem zjistila, proč mi dřív nijak zvlášť nechutnalo. Prostě jsem ho nenechala doma dozrát. Koupila jsem si ho, bylo tvrdé a bez chuti, a tak jsem si ho zase pár let domů nepřinesla. A přitom je to tak jednoduché. Stačí papírový pytlík, do něj vložit jablko a mango a dva až tři dny vyčkávat. Průběžně kontrolovat a když je mango na omak měkké, zblajznout ho.
   Mango na obrázku je už páté od vánoc, a protože mám obsesivní nutkání znanukovat všechno, co vidím, schovala jsem ho sama před sebou, abych z něj mohla vytvořit nebeskou zmrzlou pochoutku.

RECEPT NA NEBESKÉ MANGOVÉ NANUKY


  • 1 díl manga, nakrájeného na kostky
  • 1/5 dílu vody
  • menší střik citronu, cca jedno zmáčknutí, jen pro doladění chuti
  • cukr na doslazení (volitelné)

Postup :

  • Nejdříve rozmixujte v mixeru samotné kostky manga, pak přidejte vodu, citronovou šťávu a případně trochu cukru a mixujte dohladka.
  • Směs nalijte do forem a vložte do mrazáku nejméně na 4 až 6 hodin, ideální je mrazit nanuky přes noc.
Záměrně jsem neuvedla přesné míry a váhy, protože recept je tak jednoduchý, že umožňuje každému přizpůsobit si množství podle velikosti ovoce i podle velikosti tvořítek, které vlastní. Pro lepší představu uvedu množství ingrediencí na cca 5 nanuků o objemu 40 cl :


  • 1/2 manga
  • 50 ml vody
  • lžíce cukru
  • krátký střik citronové šťávy

   Už se nemůžu dočkat, až bude léto. Určitě mangové nanuky udělám znovu, protože v úmorném vedru jejich ovocná lehkost a osvěžující chuť určitě vynikne. Jen ten sněhulák už bude jenom hezkou vzpomínkou na jednu sněhovou sobotu....


Žádné komentáře:

Okomentovat