neděle 12. března 2017

JAK UDĚLAT FAKT HNUSNÝ NANUKY                                

   
   Můj kamarád neřekne internetu jinak než Chlubírna.
A má pravdu - každou minutu na webových stránkách či stránkách sociálních sítí přibývají tisíce dokonalých fotek dokonalých jídel, nápadů, výrobků i lidí. Chlubíme se svými úspěchy, svými dětmi, svým životním stylem nebo zálibami, a omyly, zklamání a neúspěchy jakoby nebyly. Tak jsem si řekla, že si zaplavu proti proudu a čas od času se v mém blogu pochlubím se svými nanukovými nezdary. 

   Tento měsíc mám hned dva adepty do sekce Antichlubírna - jablkový nanuk bez chuti a mramorovaný brusinkovosmetanový nanuk nevalné chuti a nepěkné barvy. 

   Pokud byste chtěli vyrobit jablkový nanuk nechutně šedohnědé barvy ( na fotce není barva moc vidět, protože je namrzlý - schovávala jsem ho pro tento příspěvek ledabyle zabalený v mrazáku, protože jsem věděla, že po vyfocení poletí za svými kamarády do koše), s chutí čerstvě posečené trávy (ta ale alespoň voní), mám pro vás dvě rady. Řekněte si, že na tak jednoduchém receptu není co zkazit a soustřeďte se při jeho výrobě na poslech svého oblíbeného seriálu. V okamžiku, kdy vaši pozornost zcela pohltí nečekaná zápletka, sáhněte do mísy s ovocem pro nejméně zralá jablka, oloupejte je a v žádném případě je neochutnávejte. Když se vám podaří použít druh Golden Delicious, ještě zelené a nikoli nažloutlé barvy, máte vyhráno. Pak už jen stačí bezmyšlenkovitě jablka rozmixovat, neochutnat, neosladit a nalít do formiček a dát zmrazit. Byl-li to záměr, budete nadšeni. Jestliže to jako v mém případě byl omyl, budete po vyndání nanuků z formiček nevěřícně čučet na našedlou hmotu s divnou chutí. Nanuky hodíte do koše, vypnete televizi a půjdete dělat druhou várku.

   Nezdar brusinkových nanuků nebyl zapříčiněn odfláknutým postupem, ale mnohem přijatelnějším důvodem - experiment jednoduše nevyšel. Mým záměrem bylo udělat dva druhy brusinkových nanuků. Smetanový nanuk s celými brusinkami a mramorovaný brusinkový nanuk. Ten první se vydařil skvěle, druhý dostal po prvním olíznutí padáka. Rozmixováním a zmrazením předem namočené sušené brusinky totiž ztratily nejen svou charakteristickou sladkokyselou chuť, ale překvapivě i sytě rudou barvu. Těžká a kompaktní brusinková hmota navíc do odlehčené smetany spíš žuchla, než aby se s ní v jemných chuchvalečkách pozvolna prolnula. Výsledkem byly nanuky nepřitažlivého vzezření a neidentifikovatelné fádní chuti. Koš.


   RECEPT NA FAKT HNUSNÝ NANUKY :
  • použijte nejméně zralé ovoce, jaké se vám podaří sehnat - je bez chuti a v případě jablek vás ani citron nezachrání před nepěknou barvou po oxidaci
  •  základní směs před zmražením neochutnávejte a nedoslazujte
  • doufejte, že směs, která má neurčitou chuť v tekutém stavu, zmražením zázračně získá kýženou chuť



   Protože na závěr svých příspěvků vkládám dílka mých prvňáčků, požádala jsem je o jejich výrobek, který považují za nepodařený. Filip v duchu svého obvyklého fanfarónství odvětil, že on nic nepovedeného nemá, Julie naopak věrna své povaze prohlásila, že ona má zkažených věcí asi tisíc. A začala mi nabízet "nepodařené" obrázky - jeden hezčí než druhý. Vtipálkovi Filípkovi zasvítila očka a se slovy : "Já nějaký nakreslím" si sedl ke stolu. Za půl minuty mi přinesl obrázek, který Julinka opatřila dokonalým popiskem. Já tu její češtinu miluju! 




Žádné komentáře:

Okomentovat