pátek 24. března 2017

POMERANČOVÝ SE ZÁZVOREM NA PODPORU IMUNITY                                                                        

   Přelom února si na mě zasedl. Přesněji řečeno na mě a na děti. Před třemi lety dostal touhle dobou neštovice nejdřív Filípek, potom Julinka a pak - já. Pár dní trvalo, než mi došlo, o co jde. Bylo mi zle, čtyřicítky horečky, ale mámě jsem zavolala až po objevení prvního pupenu. Její odpověď, že jeden z nás - já nebo brácha - neštovice neměl, ale není si jistá, kdo, mě neuklidnila. Na infekčním oddělení mi moje podezření potvrdili a nasadili léky. Šance, že dospělý člověk chytne neštovice dvakrát po sobě je menší než že vyhraje ve Sportce. Ve Sportce jsem nevyhrála nikdy, zato ty neštovice jsem po čtrnácti dnech dostala znovu. Loni zase děti měly ve stejném období zánět průdušek a já ho měla nejdřív s nimi a pak se mi ihned vrátil. A letos opět téměř na den ve stejné době děti mají v průběhu tří týdnů podruhé angínu. Jasně, že je něco špatně, ale co? Možná je to náhoda a možná podceňuji důležitost podpory imunitního systému na sklonku zimy. Pro druhou možnost hlasuje fakt, že už čtrnáct dní piji hektolitry supersilného zázvorového čaje s citronem a angínu jsem od dětí zatím nechytla. Atˇ si říká kdo chce, co chce - já věřím, že to je tím zázvorem.

   Děti by ze zázvoru v čaji dvakrát nadšené nebyly, ale v nanuku, to je něco jiného. Místo pálivého čerstvého kořene jsem použila jemnější zázvorový sirup. Můžete ho koupit v bioprodejnách či asijských obchůdkách anebo si můžete vyrobit svůj vlastní domácí zázvorový sirup (pro děti bych zvolila poloviční množství zázvoru). Sirup můžete používat celoročně - v zimě do čaje, v létě si z něj můžete udělat osvěžující zázvorovou limonádu. 

   POMERANČOVÝ SE ZÁZVOREM 

Na 5 nanuků o objemu cca 50 ml budete potřebovat :


  • 200 ml čerstvé pomerančové šťávy (ze dvou středně velkých pomerančů, ideálně sladké odrůdy)
  • 50 ml vody
  • 3 lžíce jemnějšího zázvorového sirupu 
  • volitelně špetku chilli pro odvážné (dospělé)   



Postup :


  1. Do čerstvě vymačkané pomerančové šťávy vmíchejte vodu a zázvorový sirup a důkladně promíchejte. Ochutnejte a případně přidejte zázvorový sirup, pokud pomeranče nebyly dostatečně sladké. Můžete přidat špetku chilli.
  2. Směs rozdělte do nanukových formiček, které naplňte asi čtyři milimetry pod horní okraj (směs se bude mražením rozpínat). Pokud chcete použít nanuková dřívka, nejprve naplněné formičky dejte do mrazáku na 30 - 60 minut a teprve potom vložte dřívka do polozmrzlé hmoty. Mrazte alespoň 4 - 6 hodin. 




   
    S Julinkou jsme vyráběly papírové proplétané prostírání. Nejdříve jsem do oranžového papíru řezátkem prořezávala pruhy s centimetrovým rozestupem a nechávala 2 cm okraj. Pak jsme z fialového papíru nastříhaly stejně silné proužky a Julinka je vpletla do oranžového papíru.


Žádné komentáře:

Okomentovat